Get Ready for Social Enterprise Days

Get ready for the Social Enterprise Days 2017!

Hoe het begon:
Begin 2014 had Kirkman Company de ambitie om de eerste editie van de Social Enterprise Day te organiseren, om daarmee de kracht van sociaal ondernemerschap meer centraal te stellen. Gezien de voortrekkersrol van de Gemeente Utrecht op het gebied van sociaal ondernemerschap was het logisch om hierin samen op te trekken. De gemeente Utrecht was direct enthousiast en de samenwerking was een feit. De partners zien het belang van sociaal ondernemerschap voor zowel gevestigde organisaties als start-ups en geloven juist in de kracht van samenwerking tussen groot en klein. De Gemeente Utrecht was op zoek naar kansen om invulling te geven aan de ambitie om de stad met de beste werkgelegenheid te worden. Sociaal ondernemers spelen hierin een belangrijke rol. Kirkman Company transformeert organisaties naar meer relevantie voor alle stakeholders.

In 2014 bundelden zij hun krachten rondom de eerste Social Enterprise Day. En met succes! In 2014 waren er ruim 350 mensen aanwezig en in 2015 en 2016 zelfs meer dan 500. Allemaal mensen die vanuit hun organisaties (groot of klein) een ondernemende bijdrage wilden leveren aan maatschappelijke vraagstukken. Organisaties die de ambitie hebben social ondernemerschap tot het nieuwe normaal te maken. Wat ze deden werd niet gedreven door een streven naar winst, maar door een wens om oplossingen te vinden voor actuele problemen in de maatschappij.

Gedurende de Social Enterprise Day 2014 werd de toegevoegde waarde van het samenbrengen van deze heterogene groep mensen duidelijk.In 2017 is de samenwerking uitgebreid met de Universiteit Utrecht en nog veel meer Partners. Het event vindt op twee dagen en twee verschillende locaties plaats. Dit jaar verwachten we meer dan 1000 bezoekers.

 

Tijdens de vierde editie van de Social Enterprise Days komen studenten, professionals, start ups, scale ups, bedrijven, overheden en instellingen samen om elkaar te inspireren op het thema sociaal ondernemerschap. In 2017 is het de eerste keer dat het event op twee locaties plaatsvindt: de Janskerk en in de Social Impact Factory Utrecht. Vorig jaar waren er meer dan 550 mensen aanwezig. Dit jaar verwachten we in totaal meer dan 1000 bezoekers. 

Photography: @michielton

Het voormalige Staffhorstpand (Vredenburg 40) in hartje Utrecht is de afgelopen maanden volledig ongebouwd tot dé landelijke hotspot voor sociaal ondernemerschap. Samen met Stichting Social Impact Factory, Seats2meet.com en Bruggink & Van der Velden Advocaten Belastingadviseurs en Kirkman Company is deze plek mogelijk gemaakt. In deze locatie kun je op 2.000 m2 werken, vergaderen en ontmoeten. Zelfstandige professionals, start-ups, scale ups en grote organisaties verbinden zich rondom inhoudelijke thema labs, zoals nieuwe organisatievormen, healthy urban living, technology with impact, future of mobility en diverse andere thema’s. De afgelopen maanden is het pand van buiten volledig gerenoveerd en van binnen volgens de circulaire principes ingericht.

Zowel op 1 als op 2 juni is er een gevarieerd programma in de Social Impact Factory Utrecht.

Klik hier voor het programma van Dag 1- voor start-ups, scale-ups en investeerders.

Klik hier voor het progamma van Dag 2 – voor het verbinden van start-ups, scale-ups en grote organisaties

We kijken ernaar uit om je te ontmoeten!

 

         


    

 

SIF Utrecht
accounts@sifutrecht.nl