Social Impact Factory Utrecht Magazine

Alle Artikelen

Bruggink & Van der Velden was in 2015 het eerste advocaten- en fiscalistenkantoor in Nederland dat een B Corp certificering in de wacht sleepte. We zijn nu opnieuw erg trots dat onze hercertificering binnen is! Wij zijn Bruggink & Van der Velden en wat wij...
Op dinsdag 28 maart geven Lykle De Vries en Ronald Mulder een masterclass over Bitcoin en Blockchain in SIFUtrecht. Zij doen dit in het kader van de door Ronald van den Hoff samengestelde serie : A roadmap to society 3.0. Dit is alweer de 4e masterclass...
Deep Dive into the meaning of Social Impact langs de vier D’s van Appreciative Inquiry.    Uitgangspunt vormden de ‘Areas of Opportunity’ zoals op 21 februari gecreëerd. De uitdaging voor deze derde sessie was een ‘provocative proposition’ te destilleren, te creëren en te presenteren. Als inspiratie...
Meet Stichting Life Goals:    Wij zoeken mensen met een passie voor de kracht van sport Stichting Life Goals was een van de eerste organisaties die zich in SIFUtrecht vestigden. Ze begonnen samen met ons op de toen nog onverwarmde en niet ingerichte tweede verdieping....
In hoeverre zijn Sociaal Ondernemerschap en Duurzaamheid topics voor politieke partijen in de race naar de verkiezingen van volgende week.  We vonden een interessante blog gepubliceerd door onze collega’s van Social Enterprise NL , een heus Kieskompas van Natuur&Milieu en nog een kieswijzer door Duurzaambedrijfsleven.nl en...
Dinsdag 14 maart geeft Herman Vissia een Masterclass in SIFUtrecht met de titel : HOE KAN INTERNET DE TOEKOMST VOORSPELLEN EN DE VERKIEZINGEN VAN MORGEN? Dit is de 3e masterclass in de serie ‘A roadmap to society 3.0’ samengesteld door Ronald Van Den Hoff en gepresenteerd...
Dealmaking Dinner | Social Impact Factory Utrecht | 9-2-2017 Posted on 17 februari 201717 februari 2017 Begin februari vond het dealmaking dinner van De Investeerdersclub plaats in SIFUtrecht. De Investeerdersclub is een netwerk van zo’n 50 actieve investeerders. Plezier staat bij hen hoog in het vaandel. Daarom...
door Hylke van der Wal, o.a. so/cratie   Als we het hebben over dat begrip ‘sociaal ondernemen’, dan blijkt er echter nog veel onduidelijkheid te bestaan. Zo is er geen goede definitie van het begrip en blijkt dat het grote publiek het zelfs niet kent!...
Irene Schoemakers •  Nieuwe bronnen – repost van artikel fd. 3 feb 2017 Wie is de baas? De corporate of de start-up? Intrapreneurship, ofwel de corporate start-up, is hot. Elke zichzelf respecterende corporate wil het liefst een eigen innovatielab hebben en een broedplaats zijn voor creatieve...
Ons waarderend onderzoek begon op 7 februari met de richtinggevende vraag “Wie of wat creëert op dit moment best al Social Impact?” Het vormde de Ontdekkingsvraag, kenmerkend voor de eerste stap in het proces van Appreciative Inquiry dat de vier D’s Discover, Dream, Design en...